Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Ζωή Γαϊτανίδου, η εικαστικός που κεντάει.


Ζωή Γαϊτανίδου, Fest, 2012

Απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών, η Ζωή Γαϊτανίδου, δεν περιμένει την έμπνευση να της χτυπήσει την πόρτα, αλλά την κυνηγάει η ίδια. Με βελόνα και κλωστές δημιουργεί έργα που βασίζονται σε πολύπλοκες τεχνικές κεντήματος, χρησιμοποιώντας έντονα χρώματα που εντυπωσιάζουν. Συμμετέχει στο «Πεδίο Δράσης Κόδρα 2012» με το έργο «Fest» στην έκθεση των Κοιτώνων με τίτλο «Σημείο Φυγής».


Στη ζωή μου τα εικαστικά ήρθαν πολύ φυσικά και είπα να μην αντισταθώ.

Η έμπνευση μου κλείνει το μάτι, όταν της το κλείνω πρώτα, εγώ!

Η τέχνη είναι ένας τρόπος να αντέξεις την πραγματικότητα, είτε την βλέπεις είτε την παράγεις. 

Αγαπημένα μου υλικά είναι η κλωστή και η βελόνα, γιατί μπορείς να δουλεύεις αργά και σταθερά.

Σε έναν κόσμο που έρχεται αντιμέτωπος με μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση προσαρμόζομαι κι εγώ στα σημεία των καιρών... Το ίδιο και η δουλειά μου.

«Σημείο Φυγής» για μένα σημαίνει πως αν καταφέρεις να συγκεντρωθείς, θα βρεις το σημείο απ' όπου θα φύγεις.


Το «Fest» είναι μία αντικατάσταση των εχθρικών μορφών με μία εστία φωτιάς. Η επιμελήτρια Εβίτα Τσοκάντα που το διάλεξε γράφει εκείνα που εγώ δεν μπορώ να πω και γι’ αυτό άλλωστε, κεντάω «Οι βουβές κραυγές της κάθε φιγούρας αντιλαλούν τον τρόμο απέναντι στο άγνωστο, αλλά και την αφέλεια με την οποία αντιμετωπίζεται το καινούριο. Είναι μια γιορτή για την απελευθέρωση της φυλής από την πηγαία και φυσική ασφάλεια».

Χαίρομαι ιδιαίτερα για τη συμμετοχή μου στο Πεδίο Δράσης Κόδρα. Την παρακολουθώ χρόνια και είναι η πρώτη φορά που παίρνω μέρος, σε μια έκθεση που την πιστεύω και με αντιπροσωπεύει απόλυτα! 

Αν μπορούσα να καλέσω έναν άλλο καλλιτέχνη στο φετινό «Κόδρα» αυτός θα ήταν ο Διαμαντής Σωτηρόπουλος. Πόσο πιο επίκαιρη η δουλειά του; 

Θα ήθελα περισσότερες εκθέσεις σε δημόσια κτήρια, έτσι ώστε, να δίνεται η ευκαιρία σε περισσότερους καλλιτέχνες να εκθέσουν τη δουλειά τους!

Μια φράση που με εκφράζει: «Δεν μπορεί να υπάρχει αισθητική, γιατί κάθε καλλιτέχνης δεν λύνει ποτέ του, παρά μόνο τα προβλήματα που δημιούργησε ο ίδιος από το τίποτα» Ζαν-Φρανσουά Ρεβέλ από το Επίμετρο για το βιβλίο «Οι 120 μέρες των Σοδόμων» Μarquis de Sade.


Επιμέλεια: Κατερίνα Καρίκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου